Τα Οδοφράγματα, ο Οζερσάι και η Αναθέρμανση της Οικονομίας

Print Friendly, PDF & Email

23.6.2018

του   Άριστου Μιχαηλίδη 

Ο Κουντρέτ Οζερσάι πραγματοποίησε προχτές στην κατεχόμενη Αμμόχωστο, επίσκεψη σαν «υπουργός Εξωτερικών» του κατοχικού καθεστώτος (να το λέμε αυτό ή θα χαλάσει το κλίμα;) κι επιθεώρησε, λέει, επιτόπου τις εργασίες για το άνοιγμα του οδοφράγματος Δερύνειας. Εκεί δήλωσε ότι «το άνοιγμα των οδοφραγμάτων σε Δερύνεια και Απλίκι έχει ιδιαίτερη σημασία για τους καταστηματάρχες στην Αμμόχωστο και τη Λεύκα» κι ακόμα ότι «από αυτή την αναθέρμανση (της τοπικής οικονομίας και της αγοράς) θα επωφεληθούν και οι Ελληνοκύπριοι». Αν θα επωφεληθούν οι Ελληνοκύπριοι είναι άλλο παραμύθι. Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι που για μια ακόμα φορά ένας εκ των ισχυρών και σύγχρονων (εξευρωπαϊσμένων;) ηγετών των Τουρκοκυπρίων μας λέει κατάμουτρα για ποιο λόγο ανοίγουν τα οδοφράγματα. Ίσως κάποτε το αντιληφθούμε. Μέχρι τότε συνεχίζουμε σαν αλλόφρονες να διατυμπανίζουμε ότι το άνοιγμα της Δερύνειας και της Λεύκας, θα φέρει πιο κοντά τις δυο κοινότητες, θα συνεισφέρει στη συμβίωση, στην επαναπροσέγγιση, στη λύση.

Είναι γνωστό ότι στα κατεχόμενα εκείνοι που πρωταγωνιστούν στις κινητοποιήσεις, κυρίως για τη Δερύνεια, είναι οι καταστηματάρχες της Αμμοχώστου. Και δεν έχουν άδικο. Από εκεί, από τη Δερύνεια, θα εισρεύσει στα κατεχόμενα η αναθέρμανση της τοπικής οικονομίας και αγοράς, όπως απροκάλυπτα το λέει ο Οζερσάι. Και φυσικά, θα αφαιρεθεί από την οικονομία των ελεύθερων περιοχών. Οι τουρίστες δεν μπορούν να ξοδεύουν κι απ΄ εδώ κι απ΄ εκεί. Ούτε η επαναπροσέγγιση ενδιαφέρει τους καταστηματάρχες και τον Οσερσάι, ούτε και η δημιουργία συνθηκών για πραγματική λύση. Αν εξυπηρετούνται οι καταστηματάρχες, που προσβλέπουν στις ορδές των τουριστών από την Αγία Νάπα και τον Πρωταρά, αγωνίζονται για το άνοιγμα πλάι – πλάι με τους αδελφούς Ελληνοκύπριους, που δεν νομίζω να μας εξηγήσουν ποτέ γιατί διαδηλώνουν υπέρ ανοίγματος της Δερύνειας. Αν δεν έχουν να επωφεληθούν με «αναθέρμανση της οικονομίας», όπως ας πούμε στο αίτημα των κατοίκων Πύργου Τηλλυρίας για μια δίοδο από τον θύλακα των Κοκκίνων έστω και μόνο για να περνούν τα ασθενοφόρα σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού, ούτε που ασχολούνται. Γραμμένους τους έχουν τους αδελφούς τους. Και το αναφέρω γιατί είναι το πιο κραυγαλέο παράδειγμα πρακτικής επίδειξης των συνθηκών που δημιουργούν τα οδοφράγματα. Που δεν έχουν καμιά σχέση με την συνύπαρξη ενός λαού, αλλά μόνο με την ομαλοποίηση και την αποδοχή μιας συνύπαρξης δυο λαών, δυο κρατών, που ζουν ειρηνικά δίπλα – δίπλα, αλλά όχι μαζί. Μετά από 15 χρόνια θα έπρεπε να το είχαμε αντιληφθεί.

Σήμερα, λοιπόν, άρχισαν να το αντιλαμβάνονται οι καταστηματάρχες της Αγίας Νάπας και του Πρωταρά. Η ΠΟΒΕΚ Αμμοχώστου προειδοποιεί την Κυβέρνηση ότι απειλείται η βιωσιμότητα της τουριστικής και λιανικής δραστηριότητας σε Αγία Νάπα και Πρωταρά, ακριβώς σε αντίστροφη προσέγγιση από τους καταστηματάρχες της κατεχόμενης Αμμοχώστου. Παράλληλα, η αγορά όρισε ήδη τους νόμους της. Όπως γράφαμε σε ρεπορτάζ την Τετάρτη είναι δεκάδες τα ελληνοκυπριακά τουριστικά γραφεία που οργανώνουν εκδρομές στα κατεχόμενα και διαφημίζουν την ασφάλεια και τη φτήνια τους. Των κατεχομένων εδαφών μας! Η Δερύνεια θα τους ανοίξει ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές. Χτες, εξάλλου, δημοσιεύαμε τα στοιχεία της έκθεσης της Κομισιόν για την Πράσινη Γραμμή: Το 2016 πέρασαν από τις ελεύθερες περιοχές στα κατεχόμενα 385.426 Ευρωπαίοι τουρίστες (εκτός, φυσικά, από τους Ελληνοκύπριους). Το 2017 πέρασαν 822.318, δηλαδή, αύξηση 213% μέσα σε έναν χρόνο. Μόνο μέσω των οδοφραγμάτων Στροβιλιών και Περγάμου, το 2017 πέρασαν 415.051 Ευρωπαίοι τουρίστες. Από τη Δερύνεια πόσες πολύ περισσότερες χιλιάδες θα περνούν;

Από αυτή την αναθέρμανση της οικονομίας θα επωφεληθούν και οι Ελληνοκύπριοι, λέει ο Οζερσάι, όπως και διάφοροι έξυπνοι Ε/κ, που όποτε προκύψει συζήτηση πετάγονται να σου πουν ότι ξοδεύουν και οι Τ/κ από εδώ και να μην το κάνουμε θέμα, που πάνε οι Ε/κ στα κατεχόμενα για καζίνο και τουρισμό. Ακριβώς, όμως, το ζήτημα είναι να αποφασίσουμε ότι το πρόβλημά μας δεν είναι οικονομικό, είναι κι αυτό, αλλά πρωτίστως είναι πολιτικό. Αν φτάναμε στο σημείο να ανοίγουμε οδοφράγματα για να ενώσουμε τον τόπο και τον λαό να τ΄ ανοίξουμε όλα. Όμως, τι έχει αποδειχθεί 15 χρόνια; Ότι κάνουμε οτιδήποτε εξυπηρετεί την ενίσχυση του διαχωρισμού. Αυτό πετύχαμε και συνεχίζουμε ακάθεκτοι και ανεπίδεκτοι μαθήσεως.

ΠΗΓΗ:http://www.philenews.com/f-me-apopsi/arthra-apo-f/article/544621/ta-odofragata-o-ozersai-kai-i-anathermansi-tis-oikonomias