Ένα δικοινοτικό ψηφοδέλτιο σαν να έπεσε από τον ουρανό και η φιλοσοφία Απαρτχάιντ

Print Friendly, PDF & Email

14/4/2019

του   Άριστου Μιχαηλίδη  

Απαντώντας στον Νίκο Αναστασιάδη, που κατηγόρησε το ΑΚΕΛ ότι για «κάποιες δανεικές ψήφους Τουρκοκυπρίων», πολιτεύεται «ενάντια στα συμφέροντα όχι μόνο των Ελληνοκυπρίων, αλλά και των Τουρκοκυπρίων», ο Άντρος Κυπριανού είπε ότι το κόμμα του θέλει να διαμορφώσει τέτοια δεδομένα όπου Ε/κ και Τ/κ θα συνεργάζονται στη βάση των πολιτικών τους θέσεων, των ποιοτικών τους κριτηρίων και όχι στη βάση της εθνοτικής τους καταγωγής. «Εάν δεν συνειδητοποιεί», ο Αναστασιάδης δηλαδή, «ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να καταφέρουμε να επανενώσουμε την Κύπρο και να διαμορφώσουμε συνθήκες ειρήνης και σταθερότητας, τότε λυπούμαι να παρατηρήσω ότι δεν καταλαβαίνει ποια είναι η ουσία του κυπριακού προβλήματος».

Θα γραφτεί στην ιστορία κι αυτό. Στην ιστορία των παραλογισμών μας. Ποιος κατάλαβε ποια είναι η ουσία του Κυπριακού, άραγε; Δείχνουν να πιστεύουν πράγματι ότι την ώρα που αποδέχονται την πιο ρατσιστική λύση, την ΔΔΟ, με πρόνοιες που ενισχύουν τον απόλυτο φυλετικό διαχωρισμό, μια λύση απαρτχάιντ, και κάνουν πράξη τη διχοτομική ρήση «τζιείνοι ποτζιεί, εμείς ποδά», μπορούν να βάζουν έναν Τουρκοκύπριο στο ψηφοδέλτιο των ευρωεκλογών για να το βαφτίζουν «δικοινοτικό ψηφοδέλτιο». Δικοινοτικό ψηφοδέλτιο θα είχαμε βέβαια αν μπορούσαν κάποια ελληνοκυπριακά και τουρκοκυπριακά κόμματα να συνεργαστούν πραγματικά και να κατεβαίνουν σε εκλογές με κοινό ψηφοδέλτιο. Αυτό, θα μπορούσε να είναι και η βάση μιας πιο σωστής λύσης ή, τουλάχιστον, μιας ενοποιητικής λύσης.

Ας πούμε το ΑΚΕΛ μαζί με το Τουρκικό Ρεπουπλικανικό Κόμμα του Ταλάτ και του Ερχιουρμάν. Αλλά, πώς; Αφού όλα όσα συζητούν τόσα χρόνια στηρίζουν τη φιλοσοφία της λύσης πάνω στον διαχωρισμό. Αναζητούν και αποδέχονται μια διευθέτηση όπου οι δυο κοινότητες θα ζουν δίπλα – δίπλα και όχι μαζί, θα έχουν απόλυτη κυριαρχία και θα τις ενώνει μια συνεταιρική κυβέρνηση που δεν θα έχει καμιά εξουσία στα κρατίδια εκτός από τη διεθνή εκπροσώπησή τους, αλλά αυτό το έκτρωμα το ονομάζουν επανένωση. Δεν τους ενοχλεί ακόμα κι αν η μεταξύ τους σχέση είναι μόνο μέσω οδοφραγμάτων και τελωνείων. Σαν τις συμφωνίες τελωνειακής ένωσης της ΕΕ. Και τώρα, μας λένε ξαφνικά ότι διαμορφώνουν δεδομένα όπου Ε/κ και Τ/κ θα συνεργάζονται στη βάση των πολιτικών τους θέσεων και όχι στη βάση της εθνοτικής τους καταγωγής.

Ακόμα λίγο θα μας πουν ότι τόσα χρόνια αγωνίζονται για ενιαίο κράτος οι αθεόφοβοι! Ή, έστω, για ενωμένο κράτος. Μόνο και μόνο επειδή έριξαν στο ψηφοδέλτιο τον Νιαζί Κιζιλγιουρέκ για να μαζέψει και ψήφους από τους Τουρκοκύπριους. Φυσικά, Ελληνοκύπριοι είναι που θα τον ψηφίσουν, όχι Τουρκοκύπριοι, και οι λίγοι Τ/κ που θα τον ψηφίσουν δεν ανατρέπουν την πολιτική τόσων χρόνων, την πολιτική του διαχωρισμού.

Αλλά, για να έχουμε καλό ρώτημα, μπορούν να μας πουν έστω και μια στιγμή σε όλη την πορεία των 45 χρόνων διαχωρισμού, που τα ελληνοκυπριακά κόμματα, και ειδικά το ΑΚΕΛ, που περηφανεύεται τώρα για τον δικοινοτικό χαρακτήρα του ψηφοδελτίου του, κατέθεσαν έστω και μια ιδέα για να διασφαλιστεί η πραγματική ενότητα της χώρας και του λαού; Μπορούν να αναφέρουν έστω και μια συζήτηση, που έκαναν στο παρασκήνιο με τα συνεργαζόμενα μαζί τους τουρκοκυπριακά κόμματα; Έστω και μια φορά που έθεσαν με προτάσεις κάτι τέτοιο στις τακτικές συναντήσεις τους στο Λήδρα Πάλας; Ποτέ δεν το έκαναν. Διότι, είναι δεκαετίες τώρα, που αποφάσισαν ότι το μέλλον μας θα είναι μέλλον διχοτομημένο και όποιος μιλά για πραγματική επανένωση τον βλέπουν με ειρωνικά χαμόγελα και τον αντιμετωπίζουν ως εξωγήινο. Όπως κάνουν χρόνια τώρα με τον άλλο Τουρκοκύπριο υποψήφιο, τον Σενέρ Λεβέντ, ο οποίος παρότι ζει στα κατεχόμενα τολμά να μιλά για την κατοχή της Τουρκίας και για την ενοποιητική Κυπριακή Δημοκρατία και παλεύει να πείσει τους Τουρκοκύπριους ότι βρίσκονται κι αυτοί υπό κατοχή.

Τον δικοινοτισμό τον θυσίασαν από τη στιγμή που αποφάσισαν ότι η Τουρκία θα έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο στη λύση του προβλήματος, που η ίδια δημιούργησε, και ότι είναι έτοιμοι να δεχτούν ότι η λύση θα εξυπηρετεί και τα συμφέροντα της. Τα υπόλοιπα είναι παραμύθια της Χαλιμάς.

http://www.philenews.com/f-me-apopsi/arthra-apo-f/article/686236/ena-dikoinotiko-psifodeltio-san-na-epese-apo-ton-oyrano-kai-i-filosofia-apartchaint