Της επετείου και της στρέβλωσης στα πλυντήρια των ανιστόρητων

Print Friendly, PDF & Email

25/3/2022

γράφει ο  Άριστος Μιχαηλίδης   

Ούτε καν η ημερομηνία έναρξης της επανάστασης δεν είναι ορθή, λένε σήμερα διάφοροι μοντέρνοι ιστορικοί, που ανέλαβαν να κάνουν την ιστορία πιο λάιτ, ώστε να ανταποκρίνεται στο πλυντήριο συνειδήσεων από το οποίο θέλουν να περάσουν όλους τους Έλληνες. Η ημερομηνία αποφασίστηκε, λένε, εκ των υστέρων, μόλις το 1938, και αποφασίστηκε να οριστεί η 25η Μαρτίου, επειδή ήθελε η Εκκλησία να συνδεθεί η εθνική επέτειος με τη θρησκευτική γιορτή του Ευαγγελισμού ώστε να «πατρονάρει» την επέτειο και κατ’ επέκταση τις δάφνες της επανάστασης. Τόσο συνειδητή διαστρέβλωση ιστορικών γεγονότων δεν έγινε πουθενά αλλού.

Προσπαθούν με φανατισμό να αποδείξουν ότι διδασκόμαστε την ιστορία μέσα από ψευτιές και παραπλανήσεις, ώστε να μπορέσουν να την «απαλύνουν», να της φορτώσουν ενοχές και διλήμματα, στο όνομα δήθεν μιας δικής τους αλήθειας, που ανακάλυψαν σε σεμινάρια πρεσβειών, σε ταξιδάκια ΜΚΟ, σε διεθνή ιδρύματα χρηματοδοτών της αμερικανικής παγκοσμιοποίησης. Επικαλούνται μιαν «ιστορική αλήθεια», που βασίζεται μόνο στις σκηνοθετικές τους ικανότητες και στα οπτικά εφέ, που διογκώνουν τις λεπτομέρειες και σκεπάζουν την ουσία. Όπως αυτό με την ημερομηνία. Όντως, η ημερομηνία για τον εορτασμό της επετείου έναρξης του απελευθερωτικού αγώνα αποφασίστηκε το 1938, αλλά όχι γιατί το επέβαλε η Εκκλησία που ήθελε να «πατρονάρει» την επέτειο.

Οι μαρτυρίες, φυσικά, δεν τους αφορούν, αρκεί να βολεύεται η διαστρέβλωση και το ξέπλυμα της ταυτότητας και της εθνικής περηφάνιας. Αρκεί να μολύνεται το μυαλό των νεοτέρων, να αμφιβάλλουν για την ιστορία, για τους προγόνους, για την παιδεία, για τη θρησκεία, όχι να αμφιβάλλουν για να αποκτήσουν υγιή κριτική σκέψη (σικ), αλλά για να τερματιστεί η αέναη συνέχεια του ελληνισμού.

Για την 25η Μαρτίου, λοιπόν, γράφει ακόμα και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στα απομνημονεύματά του. Αν, δηλαδή, ενδιαφέρουν κανένα τα στοιχεία και δεν αρκείται στην ανιστόρητη φαντασία του κάθε περισπούδαστου «εδικού». Αναφέρεται με σαφήνεια στα απομνημονεύματα ότι από το 1820 ο Κολοκοτρώνης έλαβε επιστολές από τον Αλέξανδρο Υψηλάντη, που τον πληροφορούσε ότι «η μέρα του ξεσηκωμού θα ήταν η 25η Μαρτίου, ώστε να είναι μέχρι τότε έτοιμος».

Έγραφε ο γέρος του Μοριά:

«…εις τα ’20 με ήλθαν γράμματα από τον Υψηλάντη διά να είμαι έτοιμος και όλοι οι εδικοί μας. 25 Μαρτίου ήτον η ημέρα της γενικής επαναστάσεως». Από εκείνη τη στιγμή ο Κολοκοτρώνης διαμήνυε παντού: «την ημέρα του Ευαγγελισμού να είναι έτοιμοι, και κάθε επαρχία να κινηθή.»

Αυτή η ημερομηνία για τον ξεσηκωμό ανακοινώθηκε και από τον Παπαφλέσσα στους Ρουμελιώτες και παρότι στη Μολδοβλαχία είχε κηρυχθεί η επανάσταση από τον Υψηλάντη από τις 24 Φεβρουαρίου, οι Καπεταναίοι στον Μοριά και στη Ρούμελη περίμεναν υπομονετικά την ημερομηνία, που είχαν συμφωνήσει. Τελικά, τα γεγονότα τους ανάγκασαν να μπουν στην επανάσταση (σποραδικά) δυο-τρεις μέρες νωρίτερα, αλλά όταν το 1838 αποφασίστηκε ο ορισμός της επετείου την 25η Μαρτίου, πολλοί εξ αυτών βρίσκονταν στη ζωή και ήξεραν τα γεγονότα καλύτερα από τους σημερινούς δήθεν υπέρμαχους της «ιστορικής αλήθειας».

Γιατί, όμως, να έχει τόση σημασία τι λένε σήμερα οι επαγγελματίες αποδομητές της ιστορίας; Επειδή μολύνουν με τις φαντασιώσεις τους ακόμα και τα σχολικά βιβλία. Στο όνομα, δήθεν, διορθώσεων και εκσυγχρονισμού φέρνουν την ιστορία στα μέτρα της «νέας τάξεως», που θέλει μυαλά μολυσμένα για να λειτουργεί. Η αποδόμηση της ιστορίας είναι βασικό εργαλείο, διότι κάνει τα έθνη να μοιάζουν ψεύτικα, και την ιστορία τους κίβδηλη. Προπάντων, άμα πρόκειται για ιστορία χιλιετιών στην οποία δεν μπορεί να μην υπήρξαν και λάθη και εγκλήματα και προσωπικές αντιζηλίες. Αλλά, μπορεί κανείς να διαγράψει τον ρόλο της Εκκλησίας, των ιερέων και των μοναχών, στη συντήρηση της ταυτότητας και της συνείδησης των Ελλήνων (και στην Κύπρο, φυσικά) μέσα σε τέσσερις αιώνες δουλείας; Θα τη διαγράψει επειδή θα στήσει σενάριο γύρω από την ημερομηνία έναρξης του αγώνα; Ή με το ότι θα γράψει κάποιος πως το Κρυφό Σχολειό ήταν ένας μύθος; Διότι το είπαν κι αυτό.

Μα, η ουσία είναι πως 400 χρόνια σκλαβιάς, σε συνθήκες απάνθρωπης δουλείας, δεν ήταν ικανά να εξαφανίσουν τον ελληνισμό και όταν ήρθε η ώρα των φωτισμένων ανθρώπων, έβγαλε τις δυνάμεις που συντηρούσε και ξεσηκώθηκε για την ελευθερία. Εμείς, οι σημερινοί, να δούμε τα χαΐρια μας. Που ακούμε όλο και πιο δυνατές φωνές: Κοντεύουμε μισό αιώνα κατοχής, κουραστήκαμε, δεν αντέχουμε άλλο, να παραδοθούμε… Αιώνες άντεξαν οι παππούδες μας.

ΠΗΓΗ:https://philenews.com/f-me-apopsi/arthra-apo-f/article/1430591/tis-epeteioy-kai-tis-streblosis-sta-plyntiria-ton-anistoriton