Ομιλία του Στρατηγού Κλόκκαρη Φοίβου κατά την “Β΄ Διασκεπτική Συνάντηση για το Κυπριακό της Επιτροπής των Δέκα”, που διοργανώθηκε από την Ιερά Μητρόπολη Πάφου την 1η Ιουλίου 2017
1 ΙΟΥΛΙΟΥ 2017
του Φοίβου Κλόκκαρη*
Γενικά
Η ασφάλεια είναι πρωταρχικός παράγων για την ύπαρξη και λειτουργία ενός κράτους.
Κράτος χωρίς ασφάλεια είναι καταδικασμένο:
- Σε πολιτική αστάθεια
- Οικονομική ανέχεια και
- Στρατηγική κατάρρευση
Τότε οι πολίτες του το εγκαταλείπουν μαζικά προς αναζήτηση συνθηκών ασφάλειας.
Παραδείγματα πολλά:
- Οι μαζικές μεταναστεύσεις από χώρες της Μ. Ανατολής και Β. Αφρικής προς την Ευρώπη.
- Η εκρίζωση των Ελλήνων της Μ. Ασίας και των κατεχομένων περιοχών της Κύπρου.
Οι ανοχύρωτες πολιτείες, γίνονται βορά στις επιδρομικές ορέξεις των γειτόνων τους.
Τον παράγοντα της ασφάλειας στο Κυπριακό θα πρέπει να τον εξετάσουμε μέσα από το πρίσμα δυο βασικών πτυχών:
- Την Τουρκική στρατηγική για την Κύπρο και
- Την στρατηγική του Ελληνισμού.
Τουρκική Στρατηγική για την Κύπρο
Το Κυπριακό είναι κατ’ εξοχήν πρόβλημα ασφάλειας επειδή η Τουρκία, έθεσε ως στρατηγικό στόχο, τον έλεγχο ολόκληρης της Κύπρου και την δημογραφική αλλοίωση της, για λόγους οι οποίοι σχετίζονται με την ασφάλεια της Μικρασιατικής Χερσονήσου και την επέκταση της επιρροής της στην Ανατολική Μεσόγειο (ΑΜ) και πέραν αυτής.
Η κατανόηση του Κυπριακού επιβάλλει πλήρη γνώση της Τουρκικής στρατηγικής, που συντάχθηκε τη δεκαετία του 1950 (Εκθέσεις Νιχάτ Ερίμ 1956) με βασικούς άξονες, εκείνους που ακολουθήθηκαν με επιτυχία, για την προσάρτηση της Αλεξανδέτας το 1939 ήτοι:
- Εγκατάσταση στρατευμάτων
- Δημογραφική αλλοίωση με εποικισμό
- Τρομοκρατία και βίαιη μετακίνηση γηγενούς πληθυσμού
- Δημοψηφίσματα και προσάρτηση
Η Τουρκική στρατηγική για την Κύπρο είναι ολοκληρωμένη με: Στόχο – Τρόπο – Μέσα.
Στόχος: Ο έλεγχος ολόκληρης της Κύπρου
Τρόπος: Σχέδιο επανάκτησης Κύπρου του Γραφείου Ειδικού Πολέμου του Γενικού Επιτελείου Στρατού της Τουρκίας (1958)
Μέσα: Χρησιμοποιήθηκαν όλα τα μέσα, πολιτικά, διπλωματικά, στρατιωτικά, δημογραφικά ακόμα και τρομοκρατικά.
Η Τουρκία υλοποίησε σε μεγάλο βαθμό τη στοχοθεσία της επιτυγχάνοντας σταδιακά:
- Την λειτουργική διχοτόμηση (Συνθήκες Ζυρίχης – Λονδίνου)
- Την γεωγραφική και δημογραφική διχοτόμηση (Τουρκανταρσία, εισβολή, κατοχή, εποικισμός, εθνοκάθαρση) και
- Την πολιτική διχοτόμηση («ΤΔΒΚ», διοίκηση υποτελής στην Τουρκία)
Η ουσία του Κυπριακού είναι ότι η Τουρκία επιβουλεύεται την Κύπρο ως ζωτικό χώρο επέκτασης της και καταπολεμά κάθε λύση, που δημιουργεί ανεξάρτητο κράτος έναντι των νοτίων ακτών της, για να μην έχουν οι Έλληνες του νησιού αυτονομία και επιλογές στην ασφάλεια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο παραμένει άλυτο το Κυπριακό.
Για την Τουρκία η διχοτόμηση είναι ενδιάμεσος στόχος, γι’ αυτό συναίνεσε στις Διακοινοτικές Συνομιλίες (ΔΣ) μετά την ίδρυση της «ΤΔΒΚ».
O τελικός στόχος της, είναι ο έλεγχος ολόκληρης της νήσου και η λύση, που εξυπηρετεί και ολοκληρώνει τη στοχοθεσία της Τουρκίας για την Κύπρο, είναι η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία (ΔΔΟ) τύπου σχεδίου Ανάν.
Είναι η λύση που επέβαλαν η Τουρκία και η Βρετανία.
Είναι η λύση, που συζητούμε σήμερα στις ΔΣ, όπως διαμορφώθηκε ο σκελετός της, στο κοινό ανακοινωθέν της 11 Φεβρουαρίου 2014.
Η Τουρκία, μετά την εισβολή του 1974, την βίαιη διχοτόμηση της Κύπρου, και την δημογραφική αλλοίωση της με τον εποικισμό, ακολουθεί την στρατηγική του εξαναγκασμού. Δηλαδή την απειλή χρήσης ισχύος, για να αναγκάσει τους Έλληνες της Κύπρου, να αποδεχθούν λύση τουρκικών ορών ήτοι:
- Κατάλυση της ΚΔ
- Νομιμοποίηση των τετελεσμένων της κατοχής
- Επέκταση της Τουρκικής κυριαρχίας και στις ελεύθερες περιοχές, μέσω ενός καθεστώτος που θα είναι υποτελές στη Τουρκία.
Οι Τουρκικές δυνάμεις Κατοχής (ΤΔΚ), η Τουρκική εισβολή στην ΑΟΖ μας, και η προβολή της Τουρκικής ναυτικής και αεροπορικής ισχύος κατά της ΚΔ, αυτή την στρατηγική υλοποιούν.
Στρατηγική του Ελληνισμού
Έναντι της Τουρκικής στρατηγικής επέκτασης σε βάρος της Κύπρου, ο Ελληνισμός απέτυχε να προστάξει αξιόπιστη στρατηγική ανάσχεσης.
Κύρια αιτία, η έλλειψη πανεθνικής στρατηγικής (του Ελληνισμού (Ελλάδα, ΚΔ) για την ημικατεχόμενη Κύπρο και η υποβάθμιση των συντελεστών εθνικής ισχύος και κυρίως της άμυνας και οικονομίας.
Δημιουργήθηκε επικίνδυνο ανισοζύγιο δυνάμεων, και οδηγήθηκε ο Ελληνισμός στην αναποτελεσματική πολιτική του κατευνασμού και την υποχωρητικότητας, που βρίσκουν την έκφραση τους στη λανθασμένη επιλογή των ΔΣ και της λύσης ΔΔΟ, τύπου σχεδίου Ανάν λόγω φοβικού συνδρόμου.
Πολιτική, που όχι μόνο δεν ανακόπτει, αλλά αυξάνει την Τουρκική επιθετικότητα, αφού δεν έχει κόστος για τις ενέργειες της.
Η Ασφάλεια στα Πλαίσια Λύσης του Κυπριακού
Το κεφάλαιο της ασφάλειας είναι καθοριστικής σημασίας για την επιβίωση του Ελληνισμού της Κύπρου.
Αν αγνοήσουμε την Τουρκική απειλή, θα είμαστε καταδικασμένοι να βιώσουμε ξανά, τις ίδιες τραυματικές εμπειρίες σε μια λύση του Κυπριακού.
Ο παράγων της ασφάλειας δεν έχει μόνο την στρατιωτική του πτυχή αλλά και την πολιτική, την δημογραφική, την οικονομική, την ενεργειακή και άλλες που αλληλοεπηρεάζονται.
Λόγω χρονικών περιορισμών, θα αναφερθώ μόνο στην πολιτική και στρατιωτική πτυχή της ασφάλειας.
Πολιτική Ασφάλεια
Η κατάλυση της ΚΔ και η αντικατάσταση της
- με ένα δικέφαλο δισλειτουργικό κράτος ΔΔΟ
- με παραβίαση της αρχής «Ένας Άνθρωπος Μια Ψήφος»
- με πολύπλοκες, δαιδαλώδεις και διχοτομικές διαδικασίες
- με παραβίαση των αρχών
- της απλότητας και
- της δυνατότητας λήψης απόφασης, θα έχει ως συνέπεια την πολιτική αστάθεια.
Με όσα γνωρίζουμε και έχουν δει το φως της δημοσιότητας:
Στο επίπεδο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, συμφωνήθηκε ουσιαστικά η καταστρατήγηση της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων.
Εξίσωση του 82% των ΕΚ με το 18% των ΤΚ
είτε με αριθμητική ισότητα (Δικαστική Εξουσία – Γερουσία)
είτε με συγκεκαλυμένα ΒΕΤΟ στους ΤΚ (Υπουργικό Συμβούλιο – Βουλή Αντιπροσώπων)
Για όλα τα ζωτικά θέματα του κράτους θα απαιτείται συναπόφαση των δύο κρατιδίων.
Το ΤΚ κρατίδιο, εξηρτημένο από την Τουρκία λόγω:
- Πλειοψηφίας εποίκων και
- Διμερών συμφωνιών, που το μετέτρεψαν σε οιονεί επαρχία της Τουρκίας:
Νερό, ρεύμα, οικονομία, ασφάλεια, μεταφορές, επικοινωνίες κ.α.
Θα υποστηρίζει τα συμφέροντα της Τουρκίας σε βάρος εκείνων της Κύπρου, σε όλα τα θέματα όπως: ΑΟΖ, Φυσικό Αέριο, FIR Έρευνα/Διάσωση, Ασφάλεια κ.α.
Η Τουρκία μέσω του ΤΚ κρατιδίου και μέσω των συμφωνηθέντων στο επίπεδο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης:
- Θα επιβάλλει τις αποφάσεις στο Κυπριακό κράτος
- Θα αποκτήσει τον πολιτικό έλεγχο του
- Θα είναι ουσιαστικά παρούσα στην Κύπρο και δεν θα χρειάζεται επεμβατικά δικαιώματα και στρατεύματα.
Η Τουρκία βέβαια επειδή τα θέλει όλα, εμμένει και στις εγγυήσεις/στρατεύματα αλλά και στις 4 βασικές ελευθερίες των Τούρκων υπηκόων.
Το κεφάλαιο Διακυβέρνησης/Κατανομής Εξουσιών, είναι εξίσου σοβαρό με εκείνα της ασφάλειας και του εδαφικού.
Οι πολίτες, πρέπει να αντιληφθούν την σημασία και βαρύτητα του κεφαλαίου αυτού, που θα διέπει την καθημερινή λειτουργία του κράτους.
Είναι παραπλανητικό, να προβάλλεται, ότι στο κεφάλαιο αυτό, υπάρχει πρόοδος. Αποκοιμίζονται οι πολίτες, που θα υποστούν σοκ, όταν αντιληφθούν τι συμφωνήθηκε.
Το κεφάλαιο αυτό, θα αποτελέσει τον Δούρειο Ίππο, εκπόρθησης εκ των ένδον του Κυπριακού κράτους, που θα μετατραπεί σε Τουρκικό Προτεκτοράτο.
Η αδυναμία λήψης απόφασης από το κράτος, θα οδηγήσει σε παράλυση του ή για να μην συμβεί αυτό, σε συνεχείς υποχωρήσεις των Ελλήνων προς τις θέσεις των Τούρκων και μετατροπή τους σε υποτελείς της Τουρκίας.
Η συζήτηση μηχανισμού επίλυσης αδιεξόδων με την μέθοδο της κλήρωσης:
- Προσβάλλει το κύρος του κράτους και
- Καταστρατηγεί βάναυσα την αρχή της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων.
Ενίοτε μάλιστα, ανάλογα με τον κλήρο, η πλειοψηφία θα μετατρέπεται και σε μειοψηφία.
Οικοδομείται ένα κράτος στα χαρτιά. Δεν θα λειτουργήσει στην πράξη. Θα βουλιάξει στον λαβύρινθο των διαδικασιών και στα άπειρα αδιέξοδα, από την αδυναμία λήψης απόφασης, λόγω των συγκεκαλυμένων ΒΕΤΟ των ΤΚ.
Ένα δισλειτουργικό κράτος που δεν θα επιβιώσει.
Στρατιωτική Ασφάλεια
Η Τουρκία στα πλαίσια της λύσης, εμμένει στη διατήρηση των εγγυήσεων και στρατευμάτων στη Κύπρο. (Συνέντευξη ΥΠΕΞ/Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου, Φιλελεύθερος 21 Μαΐου 2017)
Οι δικές μας προτάσεις στο κεφάλαιο της Ασφάλειας όπως έχουν δημοσιευθεί στον τύπο (17 Σεπτεμβρίου 2016) και δεν έχουν διαψευσθεί από την κυβέρνηση περιλαμβάνουν:
- Την αποστρατιωτικοποίηση του Κυπριακού κράτους
- Την αποχώρηση του 75% των ΤΔΚ με την έναρξη εφαρμογής της λύσης και παραμονή του υπολοίπου 25% για μεταβατική περίοδο απροσδιορίστου χρόνου, συγκεντρωμένων σε ένα στρατόπεδο.
Να σημειώσουμε ότι το 25% αντιστοιχεί περίπου σε 10.000 άνδρες, που συνιστούν μια Μηχανοκίνητη Μεραρχία.
- Την Συγκρότηση Πολυθνικής Αστυνομίας 500 ανδρών, χωρίς συμμετοχή Ελλήνων, Τούρκων και Άγγλων, για μια μεταβατική περίοδο 5 χρόνων.
- Την Συγκρότηση Συμβουλίου Εκτάκτων Αναγκών (ΣΕΑ) μικτής σύνθεσης από ΕΚ και ΤΚ, που θα επιλαμβάνεται βίαιων επεισοδίων μεταξύ των δύο κοινοτήτων με ενεργοποίηση διαδοχικά και αναλόγως της έκτασης τους:
- Της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας
- Της Πολυεθνικής Αστυνομίας και τελικά αν απαιτηθεί
- Του ΣΑ/ΗΕ για δράση στα πλαίσια του κεφαλαίου VII και αποποίηση του δικαιώματος ΒΕΤΟ των μελών του ΣΑ.
- Την Συνομολόγηση Συμφώνου Φιλίας Ελλάδας – Τουρκίας – Κύπρου
Σχόλια
Η πρόταση μας στο κεφάλαιο της ασφάλειας παρουσιάζει τρεις σοβαρές αδυναμίες:
- Η στέρηση του δικαιώματος της Κύπρου να έχει ένοπλες δυνάμεις (ΕΔ):
- Ακρωτηριάζει την κρατική της υπόσταση και
- Παραβιάζει το αναφαίρετο δικαίωμα της αυτοάμυνας
Θα είναι το μοναδικό κράτος της ΕΕ και των ΗΕ, που θα στερηθεί αυτό το δικαίωμα.
- Δημιουργείτο σοβαρό κενό ασφάλειας αφού η πρόταση μιας επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση διακοινοτικών ταραχών. Δεν θα υπάρχει δυνατότητα, αντιμετώπισης εξωτερικών απειλών και προστασίας του εδάφους και του εκτεταμένου θαλάσσιου και εναέριου χώρου.
Οι εξωτερικές απειλές δεν αντιμετωπίζονται:
Ούτε από την Αστυνομία (Ομοσπονδιακή – Πολυεθνική)
Ούτε από το Σύμφωνο Φιλίας Ελλάδας – Τουρκίας – Κύπρου
Όταν μάλιστα η κύρια εξωτερική απειλή μας, προέρχεται από την Τουρκία, η οποία συνεχίζει τις διεκδικήσεις της σε βάρος της Κύπρου
- Η πρόταση μας δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψιν την Τουρκική απειλή. Την μεγαλύτερη απειλή κατά της ασφάλειας της Κύπρου, τόσο στην περίοδο εφαρμογής της λύσης, όσο και μετά από αυτήν. Οι ανησυχίες μας επικεντρώνονται στα εξής σημεία:
α. Η εισήγηση μας για παραμονή μέρους των ΤΔΚ (25%) για μια μεταβατική περίοδο μετά τη λύση, εμπεριέχει σοβαρούς κινδύνους για τον Ελληνισμό της Κύπρου, ο οποίος δεν θα έχει την ασπίδα προστασίας της ΚΔ και της ΕΦ.
Η εισήγηση μας θα έπρεπε να προβλέπει πλήρη κατάργηση των Συνθηκών Εγγυήσεως/Συμμαχίας και απομάκρυνση όλων των ΤΔΚ, ΠΡΙΝ την έναρξη εφαρμογής της λύσης.
Οι ΤΚ με την εφαρμογή της λύσης θα λάβουν αμέσως αυτά που επιζητούν:
- Κρατική εξουσία
- Διεθνή Αναγνώριση και την
- Διάλυση της ΚΔ
Ενώ οι ΕΚ, θα λάβουν αυτά που πρέπει να δώσει η Τουρκία δηλαδή:
- Επιστροφή εδαφών, περιουσιών, προσφύγων
- Απομάκρυνση στρατευμάτων, εποίκων
σε μια μεταβατική περίοδο, υπό τον έλεγχο και την ομηρία των ΤΔΚ, που θα παραμείνουν στο νησί μετά την λύση. Στη μεταβατική περίοδο, δεν θα υπάρχει η ΚΔ. Θα έχει αντικατασταθεί από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση του νέου κράτους και θα απαιτείται συναπόφαση των δυο κρατιδίων για όλα τα θέματα (π.χ. προσφυγές στα ΗΕ για παραβιάσεις κ.α.). Επειδή πολλά γράφονται και λέγονται, πρέπει να επισημανθεί ότι οι ΤΔΚ, εκτιμάται ότι μπορούν να απομακρυνθούν σε χρόνο μικρότερο των 40 ημερών, βάσει υπολογισμών.
Είναι απαραίτητο, σε οποιαδήποτε συμφωνία λύσης, να τεθεί ως προϋπόθεση ότι η έναρξη εφαρμογής της, θα είναι η επόμενη της απομάκρυνση όλων των ΤΔΚ, που δεν πρέπει να διαρκέσει πέραν των 40 ημερών, μετά την διεξαγωγή των δημοψηφισμάτων και εφόσον είναι θετικά. Να μην διαλυθεί η ΚΔ, αν δεν φύγει και ο τελευταίος Τούρκος στρατιώτης.
β. Δεδομένης
– Της Επεκτατικής στρατηγικής της Τουρκίας σε βάρος της Κύπρου, την οποία ακρωτηρίασε.
– Της συστηματικής παραβίασης των Συμφωνιών που υπογράφει και
– Της Βάρβαρης συμπεριφοράς της, έναντι των μειονοτήτων, των άμαχων και αιχμαλώτων, όπως την βίωσε και η Κύπρος το 1974.
δεν θα υπάρχει καμία εγγύηση ότι ο Τουρκικός στρατός, που θα παραμείνει στη Κύπρο μετά τη λύση:
– Θα σεβασθεί τα ανθρώπινα δικαιώματα των άοπλων Ελλήνων (Κύπρος 1974)
– Θα παραμείνει προσωρινά στην Κύπρο και όχι μόνιμα (ΙΡΑΚ)
– Θα συμμορφωθεί προς τις υποχρεώσεις εφαρμογής της λύσης (Συμφωνίες Συνθήκης Λωζάνης, Ζυρίχης/Λονδίνου, κατάπαυσης πυρός 1974, Γ΄ Βιέννης 1975).
Ούτε καμία εγγύηση υπάρχει ότι ένα σύμφωνο Φιλίας Ελλάδας, Τουρκίας, Κύπρου θα μας προστατεύσει από εξωτερικές απειλές.
Αυτό που είναι τελείως αδικαιολόγητο είναι ότι η πρόταση για παραμονή του 25% των ΤΔΚ (10.000) για μεταβατική περίοδο, δεν προέρχεται από την Τουρκική πλευρά αλλά από την δική μας.
Στο σχέδιο Αναν θα παρέμενε αρχικά δύναμη 6000 Τούρκων στρατιωτών με εμμονή της Τουρκίας.
Είναι θανάσιμο λάθος να αποδεχθούμε παραμονή Τουρκικών στρατευμάτων στην Κύπρο για μα μεταβατική περίοδο μετά την λύση όταν μάλιστα η ΚΔ θα έχει διαλυθεί.
Η Τουρκία με μια πράξη προβοκάτσιας, για παράδειγμα με μια έκρηξη, και θα προκαλέσει η ίδια σε ένα τζαμί, θα επικαλεσθεί πρόβλημα ασφάλειας των ΤΚ, και θα μετατρέψει την προσωρινή παραμονή σε μόνιμη.
Οι πράξεις προβοκάτσιας είναι μέθοδος καλά δοκιμασμένη από την Τουρκία:
- Πογκρόμ Κωνσταντινουπόλεως το 1955
- Τουρκανταρσία στη Κύπρο το 1963-64
Ούτε, ένα ισχυρό ψήφισμα του ΣΑ/ΗΕ, είναι ικανοποιητική εγγύηση, για την απομάκρυνση των ΤΔΚ.
Η Τουρκία, δεν σέβεται τα ψηφίσματα του ΣΑ/ΗΕ, όπως το 353/1974, που αξίωνε την άμεση απομάκρυνση των ξένων στρατευμάτων από την Κύπρο που παραμένει ανεκτέλεστο από το 1974, λόγω άρνησης της Τουρκίας καθώς και άλλα ψηφίσματα για την Κύπρο.
Ο Πρόεδρος της ΚΔ στην Διάσκεψη της Γενεύης την 13 Ιανουαρίου 2017, υποστήριξε ότι θα ήταν προς το συμφέρον της Κύπρου, μετά τη λύση, να προχωρήσει σε Συμμαχία με την Τουρκία, επειδή οι δυο χώρες μοιράζονται κοινές ανησυχίες και προκλήσεις.
Είναι μια θέση που τονίζει, το μεγάλο έλλειμμα στη κατανόηση της αμετακίνητης στρατηγικής της Τουρκίας για έλεγχο ολόκληρης της Κύπρου.
Τρομάζει πραγματικά το μέγεθος των ψευδαισθήσεων της κυβέρνησης μας, να εκτιμά ότι μοιραζόμαστε «κοινές ανησυχίες και προκλήσεις με την Τουρκία».
Μιά συμμαχία της αφοπλισμένης Κύπρου με την πάνοπλη Τουρκία, θα μεθοδεύσει την επιδίωξη της Τουρκίας για εσαεί παραμονή στρατιωτικών δυνάμεων στο νησί.
Αυτό θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα ασφάλειας όχι μόνο στη Κύπρο αλλά και στην Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες.
Τέλος η εισήγηση μας για σύμφωνο Φιλίας Ελλάδας – Τουρκίας – Κύπρου, πρέπει να εδράζεται στο σεβασμό της ανεξαρτησίας και κυριαρχίας κάθε χώρας. Η Τουρκία δεν έχει δώσει δείγματα σεβασμού των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας και Κύπρου. Διεκδικεί δυναμικά και συστηματικά από την δεκαετία του 1970:
- Τον έλεγχο του Ανατολικού Αιγαίου και
- Τον έλεγχο ολόκληρης της Κύπρου
Διεκδικεί:
- Το 40% της υφαλορηπίδας της ΚΔ και
- Το 30% της υφαλορηπίδας της Ελλάδας
Συμπέρασμα
Δεν πρέπει να τρέφουμε ψευδαισθήσεις. Η Τουρκία εισέβαλε στη Κύπρο για να μείνει. Να εκριζώσει τον Χριστιανικό Ελληνισμό και να εμφυτεύσει τον Τούρκικο Ισλαμισμό.
Η προστασία των ΤΚ και η αποκατάσταση της Συνταγματικής Τάξης ήταν το πρόσχημα. Ο Ελληνισμός της Κύπρου διατρέχει σήμερα θανάσιμο κίνδυνο από:
- Την Τουρκική Απειλή και
- Την Λανθασμένη στρατηγική μας
Με αποδεδειγμένη την Τουρκική Στοχοθεσία για έλεγχο ολόκληρης της Κύπρου, και την διαπίστωση ότι οι ΔΣ και η λύση ΔΔΟ εξυπηρετούν αυτή τη στοχοθεσία.
Επιβάλλεται έστω και την ύστατη:
Να αναθεωρήσουμε τη στρατηγική μας, για να ανακόψουμε την επέκταση της Τουρκικής Κυριαρχίας και στις ελεύθερες περιοχές της Κύπρου. Βρισκόμαστε στο χείλος του γκρεμού. Πρέπει να υιοθετήσουμε μια νέα στρατηγική εθνικής επιβίωσης και παράλληλα, να ενισχύσουμε τους εσωτερικούς και εξωτερικούς συντελεστές εξισορρόπησης ισχύος προς την Τουρκία:
- Την άμυνα, που έχει υποβαθμισθεί επικίνδυνα, την οικονομία και διπλωματία
- Τις στρατηγικές συνεργασίες μας και
- Το δόγμα του ΕΑΧ Κύπρου – Ελλάδας, που ατόνησε από εμφανίσεως του Σχεδίου Ανάν.
Να ενισχύσουμε δηλαδή την κρατική υπόσταση της ΚΔ. Το τελευταίο έρεισμα, που απέμεινε στον Ελληνισμό της Κύπρου, η πτώση του οποίου θα οδηγήσει στον αφανισμό του.
*αντιστράτηγος ε.α.