23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ καν ΕΡΑΤΩ ΜΑΡΚΟΥΛΛΗ
Αφορμή για την επιστολή αυτή, μου δόθηκε ακούοντας και πάλιν, σήμερα, με μεγάλη προσοχή την κ. Μαρκουλλή, στο πρόγραμμα της Κατερίνας Χριστοφίδου, «Ολα στο Φώς». Απάντησε όπως πάντα τόσο με μειλίχιο ύφος όσο και με ευθύτητα, όλα τα ερωτήματα, δικαιολογώντας την απαράδεκτη πορεία η οποία ακολουθείται στο Κυπριακό για λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας και με άλοθι, κατα τη γνώμη μου και κατα δική της ομολογία, όχι τη δική της κρίση, αλλά με άλλοθι το τί «έδωκε» και τί «έκαμε» ο Μακάριος το 1977. Δηλαδή δεν μας εξήγησε με τη δική της κρίση και αξιολόγηση ποιά είναι τα καλά και τα ωφέλημα της λύσης Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας, τόσο για τους πρόσφυγες και για τον Κυπριακό Λαό ευρύτερα και ιδιαίτερα για την τύχη του Κυπριακού Ελληνισμού σε αυτόν τον τόπο. Αρα η κ. Μαρκουλλή εμπλέκεται στη διαδικασία λύσης του Κυπριακού , σήμερα, χωρίς να ασκεί δική της αξιολόγηση και κρίση δεδομένων ως προς το ποιό είναι το συμφέρον του Κυπριακού Λαού και της Κυπριακής Δημοκρατίας , αλλά τυφλά συνεργάζεται στην προώθηση αυτού που μας κληρονόμησε τάχα, ο Μακάριος πριν 40 χρόνια.
Μίλησε η κ. Μαρκουλλή για κόκκινες γραμμές οι οποίες αν ξεπερασθούν δεν νοείται λύση του Κυπριακού. π.χ. εγγυήσεις, αποχώρηση στρατευμάτων, επιστροφή εδαφών υπο Ελληνοκυπριακή Διοίκηση, όπως η Μόρφου που εκατοικείτο απο μεγάλο αριθμό Ελλήνων. Έθεσα τότε και εγώ ο κακομάζαλος Κερυνειώτης πρόσφυγας, το απλό ερώτημα:
« Νοείται λύση του Κυπριακού χωρις την επιστροφή και αποκατάσταση των προσφύγων στα χωριά και τις πόλεις μας;» Με αφορμή την αναφορά της κας Μαρκουλλή στη Μόρφου πρόσθεσα στο ερώτημα: « Μήπως και η Κερύνεια δεν εκατοικείτο απο Έλληνες;»
Ήταν δύο ερωτήματα τα οποία επιδιώκουν απάντηση με ένα ΝΑΙ , ή ενα ΟΧΙ. Ούτε τη μια ούτε την άλλη απάντηση έδωσε η κ. Μαρκουλλή. Αντίθετα ακολούθησε την πεπατημένη να μην απαντά αλλά να συγχίζει τον κόσμο για τον οποίο, ποιός γνοιάζεται αν περιμένει καθαρές απαντήσεις ή οχι. Φτάνει να είναι συγχισμένος απο τα μισόλογα, τις διγλωσσίες, την παραπληροφόρηση, να είναι στο περίμενε, δηλαδή να ευρίσκεται σε μια τέτοια κατάσταση ώστε να μπορούν κάποιοι στις επόμενες εκλογές να του ξανακλέπτουν τη ψήφο του.
Αντί ΝΑΙ ή ΟΧΙ λοιπόν, η κ. Μαρκουλλή αναφέρτηκε στο Μακάριο που δέχθηκε τάχα, Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία, που έδωσε μάλιστα και Χάρτη για να μας πεί ( πάντοτε με συμπόνοια) ότι απο τότε οι Κερυνειώτες ήταν γνωστό ότι θα μπούν υπο Τουρκοκυπριακή Διοίκηση. Το ερώτημα όμως δεν ήταν κάτω απο ποιά Διοιήκηση θα μπουν οι Κερυνειώτες αλλά «αν νοείται λύση χωρίς την επιστροφή των προσφύγων στα χωριά και τις πόλεις τους» Ούτε καν στους Κερυνειώτες δεν αναφερόταν η ερώτηση.
Οι Κερυνειώτες θέλουν και απαιτούν να επιστρέψουν και οι Κοινότητες τους να ζωντανέψουν ως οντότητες, με την εκκλησία και τον Παπά της εκκλησίας, με τα σχολεία και τους δασκάλους τους. Νοείται λοιπόν λύση χωρίς να τους εξασφαλισθεί αυτό το δικαίωμα στην πράξη;;;;;; Αυτό συζητάτε κα Μαρκουλλή; Η λύση ΔΔΟ την οποία τόσο ωραιοποιείτε επιτρέπει τέτοιο «νοείται» που θέτουμε; Μια απλή απάντηση ζητούμε.
Ιωάννης Σιεκέρσαββας
Αδούλωτος Κερυνειώτης εκτοπισμένος
( Γραμματέας του Σωματείου
Αδούλωτη Κερύνεια)
Κοιν. Κατερίνα Χριστοφίδου, Δημοσιογράφο.