Πολιτική Αποσιώπισης Κρισίμων Πτυχών του Κυπριακο
18.12.2017
του Φοίβου Κλόκκαρη*
Το μείζον θέμα των επερχόμενων προεδρικών εκλογών στην Κύπρο, είναι οι θέσεις των υποψηφίων προέδρων στο Κυπριακό, γιατί η λύση που θα δοθεί θα προσδιορίσει και την τύχη του Ελληνισμού στο νησί μας.
Ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας(ΚΔ) και το εκλογικό επιτελείο του, ακολουθούν στην προεκλογική εκστρατεία τους, πολιτική αποσιώπησης των θέσεων της Ελληνοκυπριακής (ΕΚ) πλευράς στα κεφάλαια των εσωτερικών πτυχών του Κυπριακού και προβολής μόνο των θέσεων της, στο κεφάλαιο της ασφάλειας. Ιδιαίτερα εκείνων των πτυχών του κεφαλαίου της ασφάλειας που εκτιμούν ότι έχει θετική απήχηση προς τους πολίτες, ενώ αποσιωπούνται οι άλλες πτυχές του που έχουν αρνητική. Προβάλλεται έντονα, η ορθή θέση του προέδρου της ΚΔ, να μην αποδεχθεί εγγυητικά και επεμβατικά δικαιώματα της Τουρκίας, ούτε μόνιμη παραμονή Τουρκικών στρατευμάτων,αλλά αποσιωπούνται οι αρνητικές πτυχές των θέσεων μας και συγκεκριμένα:
Η αποδοχή παραμονής Τουρκικών στρατευμάτων για μια μεταβατική περίοδο μετά την λύση,η συμμετοχή Τούρκων αστυνομικών στην πολυεθνική αστυνομία και των εγγυητριών δυνάμεων στο μηχανισμό εφαρμογής της λύσης με συμβουλευτικό και συντονιστικό ρόλο ( εισήγηση ΕΚ πλευράς την 6 Ιουλίου 2017 στο Κραν Μοντάνα με θέμα << η νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας της Κύπρου>>) ,η αποστρατιωτικοποίηση του Κυπριακού κράτους (περιλαμβάνεται στο non- paper Γκουντέρες, το οποίο η ΕΚ πλευρά δήλωσε ότι αποδέχεται) και η σύμπηξη συμμαχίας με την Τουρκία μετά την λύση(δήλωση του προέδρου της ΚΔ στη σύνοδο της Γενεύης για την Κύπρο την12 Ιανουαρίου 2017 –Ανακοινωθέν Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών της ΚΔ 13/01/2017 την 1450 ώρα)
Σε ότι αφορά τις συγκλίσεις και θέσεις της ΕΚ πλευράς στα κεφάλαια των εσωτερικών πτυχών, που ουσιαστικά αποτελούν υποχωρήσεις προς τις τουρκικές θέσεις, υπάρχει αποσιώπηση με την επίκληση του απορρήτου των συνομιλιών. Η πληροφόρηση που έχουμε, προέρχεται κατά βάση από διαρροές στον ημερήσιο τύπο, εγγράφων των συνομιλιών. Οι θέσεις μας είναι γνωστές στα ΗΕ και τους Τούρκους και δεν έπρεπε να έχουν τον χαρακτηρισμό του απορρήτου, αλλά ο πολίτης να ενημερώνεται υπεύθυνα από την κυβέρνηση και όχι από διαρροές. Οι συγκλίσεις και θέσεις μας είναι εξαιρετικά επικίνδυνες γιατί ικανοποιούν τις στρατηγικές επιδιώξεις της Τουρκίας. Συγκεκριμένα να αναφέρουμε την εκ περιτροπής προεδρία, την απαίτηση συναπόφασης των δύο συνιστωσών πολιτειών για όλα τα θέματα (ΒΕΤΟ Τουρκοκυπρίων (ΤΚ), εξίσωση της πλειοψηφίας με την μειοψηφία),τις τέσσερις Ευρωπαϊκές ελευθερίες στους Τούρκους υπήκοους,την παραμονή όλων των εποίκων,την προτεραιότητα στον χρήστη για τις περιουσίες στην ΤΚ συνιστώσα πολιτεία,την διχοτόμηση της κυριαρχίας του κράτους κ.ά.Υπάρχουν και άλλα σοβαρά θέματα για τα οποία ο πολίτης δεν έχει καμιά ενημέρωση άν έχουν συμφωνηθεί ,όπως τα θέματα ΑΟΖ , η απαίτηση της Τουρκίας να ενσωματωθούν στη λύση, οι διμερείς συμφωνίες Τουρκίας-ψευδοκράτους ,όπως συνέβει στο σχέδιο Ανάν ,περιλαμβανομένων εκείνων για την ασφάλεια ακτών και έρευνα –διάσωση κ.α.
Η Τουρκία μέσω της ΤΚ συνιστώσας πολιτείας (ΤΔΒΚ), που έχει μετατραπεί σε οινεί επαρχία της (εποικισμός , διμερείς συμφωνίες εξάρτησης) και μέσω των συμφωνηθέντων στο επίπεδο της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης, όπου απαιτείται συναπόφαση των δύο συνιστωσών πολιτειών, θα επιβάλλει της αποφάσεις στο Κυπριακό κράτος και θα αποκτήσει τον πολιτικό έλεγχο του. Δεν θα χρειάζεται εγγυήσεις και στρατεύματα. Η Τουρκία βέβαια επειδή τα θέλει όλα, εμμένει και σε αυτά. Εκτιμά ότι τελικά θα υποχωρήσουμε και στο κεφάλαιο της ασφάλειας, όπως πράξαμε και στα άλλα κεφάλαια. Δεν πρέπει να αποκλείουμε και την περίπτωση του αιφνιδιασμού. Η Τουρκία αφού εξασφαλίζει με τις υποχωρήσεις μας, τον πολιτικό και δημογραφικό έλεγχο όλης της Κύπρου, να αποδεχθεί εγκατάλειψη των εγγυητικών δικαιωμάτων της και απομάκρυνση των στρατευμάτων της, αφού αυτή θα επιβάλλει τις αποφάσεις στο Κυπριακό κράτος και ουσιαστικά θα είναι παρούσα στη Κύπρο μακρόθεν.
Οι πολίτες θα πρέπει να έχουν ενημέρωση από την υπεύθυνη κυβέρνηση για τις συγκλίσεις και θέσεις της ΕΚ πλευράς στις συνομιλίες, πριν να οδηγηθούν στις κάλπες. Δεν πρέπει να παραμένουν σε σκοτεινά συρτάρια με την επίκληση του απορρήτου. Η λύση του Κυπριακού είναι το μείζον θέμα που απασχολεί τους πολίτες. Η υποχώρηση μας να αποδεχθούμε παραβίαση της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων, θα οδηγήσει σε κράτος δυσλειτουργικό, που θα αδυνατεί να λαμβάνει αποφάσεις, με συνέπεια τα συνεχή αδιέξοδα και την παράλυση του ή για να μην συμβεί αυτό σε συνεχείς υποχωρήσεις των ΕΚ προς τις Τουρκικές θέσεις και την μετατροπή τους σε υποτελείς της Τουρκίας. Η προσφυγή στο εφεύρημα της κλήρωσης για επίλυση των αδιεξόδων, προσβάλλει το κύρος του κράτους και την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας. Με τις συγκλίσεις που γνωρίζουμε από τις διαρροές στον ημερήσιο τύπο, οδηγούμεθα σε κατάλυση της ΚΔ, νομιμοποίηση των τετελεσμένων της κατοχής και επέκταση της Τουρκικής κυριαρχίας σε ολόκληρη τη Κύπρο. Δεν θα ζούμε σε ένα φυσιολογικό κράτος σύγχρονης ευρωπαϊκής δημοκρατίας, ούτε θα έχουμε ασφάλεια στρατιωτική, πολιτική, δημογραφική, ενεργειακή και οικονομική.Πρέπει να επισημανθεί ότι το κεφάλαιο της ασφάλειας, επηρεάζεται σοβαρά και απο άλλα κεφάλαια των εσωτερικών πτυχών, γιατί μεταξύ τους υπάρχει δισύνδεση και αλληλεπίδραση. Η λύση της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας (ΔΔΟ) τύπου σχεδίου Ανάν, όπως διαμορφώθηκε μέχρι σήμερα με τις συνεχείς υποχωρήσεις της ΕΚ πλευράς, οδηγεί σε πολύ χειρότερη κατάσταση από την παρούσα και πρέπει αυτή η πορεία να ανακοπεί με αλλαγή στρατηγικής, που πρέπει να επέλθει με τις επικείμενες προεδρικές εκλογές. Αλλαγή από τον κατευνασμό και την υποχωρητικότητα, στην αντίσταση και διεκδικητικότητα, με επαναφορά του Κυπριακού στην ορθή βάση του ως θέμα εισβολής, κατοχής, εποικισμού, εθνοκάθαρσης και λύση βασισμένη στη συνέχιση της ΚΔ, με παράλληλη ενίσχυση των συντελεστών εθνικής ισχύος της
*αντιστράτηγος ε.α.