Είναι Οποιαδήποτε Λύση καλύτερη από τη Μη Λύση;

Print Friendly, PDF & Email

14 Μάιος 2017

Με τον Πέτρο Θ. Παντελίδη

Ο όρος Δ.Δ.Ο. έχει γίνει σημείο αιχμής στην προεκλογική προεδρολογία. Λες και η λύση είναι μπροστά μας και κάποιοι θέλουν να την απορρίψουμε, επειδή φέρει το όνομα Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία. Κατηγορούν τον Νικόλα ότι συνεργάζεται με κόμματα που απορρίπτουν τη Δ.Δ.Ο., και έτσι οδηγούν την Κύπρο στη διχοτόμηση. Ενώ αυτοί δεν μπορούν, λένε, να συμβιβαστούν με τη διχοτόμηση και αγωνίζονται ή κάνουν συνεχώς υποχωρήσεις για να πετύχουν τερματισμό της κατοχής και αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων.

Πρέπει να δεχτούμε ότι αντικείμενο των συνομιλιών είναι η λύση Δ.Δ.Ο. Σε αυτό το κατάντημα μάς έφερε η προδοσία του πραξικοπήματος, η παράνομη τουρκική εισβολή και κατοχή, οι συνωμοσίες των «στρατηγικών μας εταίρων» και η προθυμία και υπακοή κάποιων Προέδρων, που αποδέχτηκαν να μπει ο όρος σε ψηφίσματα του Ο.Η.Ε. και μάλιστα με την προσθήκη «με πολιτική ισότητα». Αν, λοιπόν, θέλουμε να συνεχίζουμε τις διαπραγματεύσεις, πρέπει να δεχτούμε ότι θα συζητούμε λύση Δ.Δ.Ο., εφόσον αυτή ατυχώς έχει καθοριστεί ως μορφή του κράτους στα ψηφίσματα του Ο.Η.Ε., όπου αναζητούμε το δίκαιό μας.

Άλλο όμως είναι να αποδεχόμαστε να συζητούμε για ομοσπονδία διζωνική και δικοινοτική και άλλο να αποδεχόμαστε συζήτηση με τους όρους την κατοχικής δύναμης, να κάνουμε συνεχείς υποχωρήσεις και να μη διεκδικούμε κάποια αυτονόητα, επειδή, όπως δήλωσαν και ο Κασουλίδης και ο Άντρος, «αυτά δεν πρόκειται να τα αποδεχτούν οι Τούρκοι και όσοι τα εισηγούνται δεν θέλουν λύση, αλλά διχοτόμηση».

Στο σημείο αυτό υπεισέρχεται ο όρος «με το σωστό περιεχόμενο», το οποίο ειρωνεύονται και οι θιασώτες της όποιας λύσης και οι ακραίοι, που θέλουν να αποκηρύξουμε τη Δ.Δ.Ο. και να αρχίσουμε από την αρχή. Και ειρωνεύονται τον Τάσσο, ότι δεν υπάρχει σωστό περιεχόμενο, αλλά μόνο Δ.Δ.Ο. την οποία αποδέχτηκε και ο Τάσσος και μάλιστα εγγράφως.

Φυσικά οι Τούρκοι κατανοούν πλήρως «το σωστό περιεχόμενο». Για τούτο προσπάθησαν και αποδεσμεύτηκαν από τη συμφωνία της 8ης Ιουλίου. Κατάλαβαν ότι με την έννοια σωστό περιεχόμενο θα βρίσκονταν σε δύσκολη θέση, από την οποία τους έβγαλαν οι συμφωνίες Χριστόφια – Ταλάτ της 23ης Μαρτίου 2008 και η συμφωνία Αναστασιάδη – Έρογλου (με την επιφοίτηση της κ. Νούλαντ) της 11ης Νοεμβρίου. Οι συμφωνίες αυτές κατήργησαν «το σωστό περιεχόμενο», αφού συμφωνήθηκε ένας νέος συνεταιρισμός δυο πολιτειών και αναγνωρίστηκε μια αλλά διπλή κυριαρχία, δυο ιθαγένειες και διπλή διεθνής προσωπικότητα.

Φυσικά όποιος διάβασε, έστω και στα πεταχτά, μερικά κείμενα του Τάσσου αντιλαμβάνεται πώς ο αείμνηστος πρόεδρος εννοούσε ότι «σωστό περιεχόμενο» ήταν μια Δ.Δ.Ο. που θα είχε τα χαρακτηριστικά της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ, όπως τα αναγνωρίζουν διεθνούς φήμης συνταγματολόγοι και τα οποία είναι σαφώς καθορισμένα και διατυπωμένα. Ο Τάσσος τα αναφέρει με λεπτομέρεια σε κείμενά του. Οι Τούρκοι απέρριπταν αυτά τα χαρακτηριστικά, μέχρι που οι Χριστόφιας και Αναστασιάδης, στις συνομιλίες και στις συμφωνίες που υπέγραψαν, τα απεμπόλησαν και έτσι η Δ.Δ.Ο. άρχισε να παίρνει τα χαρακτηριστικά που απαιτούσαν και επεδίωκαν οι Τούρκοι.

Φυσικά το «σωστό περιεχόμενο» περιλαμβάνει τροποποίηση του Συντάγματος για μετεξέλιξη του ενιαίου σε ομόσπονδο κράτος, διατήρηση της σημαίας της Κ.Δ., αναγνώριση και συμπερίληψη στο Σύνταγμα των κανόνων διεθνούς δικαίου για τις ομοσπονδίες και φυσικά το ευρωπαϊκό κεκτημένο, εφόσον η Κ.Δ. είναι πλήρες μέλος της Ε.Ε. Φυσικά οι θιασώτες της όποιας λύσης, που τη θεωρούν καλύτερη από τη μη λύση, αυτά όλα τα εγκατέλειψαν, «επειδή δεν τα δέχονται» οι Τούρκοι.

Φυσικά εκτός από το σωστό περιεχόμενο της Δ.Δ.Ο. υπάρχουν και κάποια άλλα, που δεν έχουν σχέση με το είδος του πολιτεύματος.

Είναι ο τερματισμός της κατοχής, η αποχώρηση ΟΛΩΝ των κατοχικών και άλλων στρατευμάτων και εποίκων και ο τερματισμός των εγγυήσεων. Φυσικά και πάλιν η Τουρκία δεν τα αποδέχεται αυτά. Επιδιώκει μάλιστα δικαίωμα ελεύθερης διακίνησης των Τούρκων υπηκόων στην Κ.Δ. και απαιτεί αποδοχή προνοιών, που θα της δίνουν δικαιώματα επικυριαρχίας και ελέγχου της Κ.Δ.

Και ερωτώ τους θιασώτες της λύσης. Πρέπει να αποδεχτούμε τους τουρκικούς όρους για να καταλήξουμε σε λύση, επειδή οποιαδήποτε λύση είναι καλύτερη από τη μη λύση;

ΠΗΓΗ:http://www.sigmalive.com/simerini/analiseis/429801/einai-opoiadipote-lysi-kalyteri-apo-ti-mi-lysi#sthash.o5kMEtVl.dpuf