Ν.Παπαδόπουλος: Η Νέα Στρατηγική για ΚΔ και Λύση

Print Friendly, PDF & Email

29 Σεπτεμβρίου 2017, 2:08 μμ

  

Με το κεντρικό σύνθημα «Αλλαγή-Αξιοπιστία-Ελπίδα», ο υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Νικόλας Παπαδόπουλος παρουσίασε τη Νέα Στρατηγική για την Κυπριακή Δημοκρατία και τη λύση του Κυπριακού.

Η διάσκεψη πραγματοποιήθηκε στη Δημοσιογραφική Εστία στη Λευκωσία, το πρωί της Παρασκευής.

Στην εισαγωγική του ομιλίας, ο κύριος Παπαδόπουλος, ανέφερε πως η αναλυτική παρουσίαση της Νέας Στρατηγικής για την Κυπριακή Δημοκρατία και τη λύση του Κυπριακού, συνιστά κομβικής σημασίας αλλαγή στον τρόπο που «προσεγγίζουμε το ρόλο και τη λειτουργία της πολιτικής στη χώρα μας. Αντί για συσκότιση, μυστική διπλωματία και επιλεκτική ενημέρωση μίας μικρής ομάδας ατόμων, προχωρούμε με μια πλήρη και αναλυτική παρουσίαση στόχων και μέσων που υπηρετούν την επίτευξη τους, σε όλους τους πολίτες».

Επιπρόσθετα, είπε ότι «αντί για θολές προσεγγίσεις και εποικοδομητική ασάφεια, που στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου εποικοδομητική, παρουσιάζουμε ξεκάθαρους στόχους, συγκεκριμένες προτάσεις και σαφείς προσανατολισμούς. Αντί για επίπλαστα διλήμματα ονοματολογίας, καταγράφουμε καθαρές τοποθετήσεις ουσίας».

Ο υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, δήλωσε ακόμη ότι η συζήτηση για τη λύση του Κυπριακού «που θέλουμε, για την τακτική της διεκδίκησης της λύσης αυτής, για το πως θα χειριστούμε κρίσιμες γεωστρατηγικές παραμέτρους, αλλά και για το ποια θέλουμε να είναι η θέση της χώρας μας στο σημερινό γεωπολιτικό περιβάλλον, αφορά κάθε συνειδητό πολίτη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Πρόκειται ασφαλώς για μία συζήτηση σύνθετη και πολυεπίπεδη. Κυπριακό, ασφάλεια, ενέργεια, εξωτερική πολιτική».

«Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, παρουσιάζουμε αναλυτικά την πρόταση μας, τώρα», είπε, επειδή «θέλουμε οι πολίτες να γνωρίζουν με ακρίβεια το περιεχόμενο της και να υπάρχει ικανός χρόνος προκειμένου να συζητηθεί. Για τον Νικόλα Παπαδόπουλο και τις δυνάμεις της Αλλαγής που στηρίζουν την υποψηφιότητα του, η Νέα Στρατηγική για την Κυπριακή Δημοκρατία και τη λύση του Κυπριακού, αποτελεί εθνική αναγκαιότητα, προϋπόθεση για λύση που θα κρατήσει στο χρόνο και μέσο προάσπισης της Κυπριακής Δημοκρατίας προς όφελος Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων και όρο επιβίωσης του Κυπριακού Ελληνισμού».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Η Νέα Στρατηγική για την Κυπριακή Δημοκρατία και τη λύση του Κυπριακού

Οι βασικές παράμετροι της λύσης

Ο Νικόλας Παπαδόπουλος και οι δυνάμεις της Αλλαγής, αγωνίζονται για την απελευθέρωση της πατρίδας μας από την τουρκική κατοχή, για τον τερματισμό της διχοτόμησης και για την επίτευξη, το ταχύτερο δυνατό, μιας σωστής, λειτουργικής, δημοκρατικής, αξιοπρεπούς και βιώσιμης λύσης.

Λύσης βασισμένης στο Ευρωπαϊκό κεκτημένο χωρίς αποκλίσεις, το διεθνές δίκαιο, τις αρχές και αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το χάρτη του ΟΗΕ για τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα του.

Λύσης που θα επιτρέπει στον Κυπριακό Ελληνισμό να συνεχίσει να ζει και να ευημερεί πάνω σε αυτό το νησί, να συνυπάρχει αρμονικά με τους Τουρκοκύπριους συμπατριώτες μας, χωρίς να αποστερείται κανένας Κύπριος οποιουδήποτε δικαιώματος ή ελευθερίας.

Λύσης που θα προβλέπει ρητώς τη συνέχιση και μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας, ως ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό Κράτος.

Λύσης που θα προνοεί την πλήρη αποχώρηση του τουρκικού στρατού κατοχής, πριν την έναρξη εφαρμογής της.

Λύσης χωρίς εγγυήσεις και επεμβατικά δικαιώματα οποιουδήποτε άλλου κράτους.

Λύσης που θα σέβεται εμπράκτως το αναπαλλοτρίωτο δικαίωμα της ιδιοκτησίας.

Λύσης που θα προβλέπει την αποχώρηση των εποίκων.

Λύσης που θα διασφαλίζει ότι όλοι οι Κύπριοι πολίτες θα απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες ελευθερίες που απολαμβάνουν οι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Λύσης που δεν θα παραβιάζει την αρχή «Ένας άνθρωπος-Μία ψήφος».

Λύσης που δεν θα επιτρέπει σε μία κοινότητα να επιβάλλει τη θέληση της επί της άλλης, ή να προκαλεί παράλυση του κράτους.

Βασικές πτυχές της Νέας Στρατηγικής

Τοποθέτηση του Κυπριακού στις ορθές του παραμέτρους ως προβλήματος εισβολής και κατοχής, όπως ορίζονται από τις ομόφωνες αποφάσεις του Εθνικού Συμβουλίου και τα ψηφίσματα του Σ.Α. του Ο.Η.Ε.

Απόσυρση των επικίνδυνων υποχωρήσεων και απόρριψη των απαράδεκτων συγκλίσεων Αναστασιάδη και Χριστόφια.

Νέα διαπραγματευτική τακτική που θα προτάξει τα κεφάλαια ζωτικού ενδιαφέροντος του Κυπριακού Ελληνισμού.

Απεμπλοκή από το εθνικά επιζήμιο πλαίσιο της Πενταμερούς Διάσκεψης (λόγω της απουσίας της Κυπριακής Δημοκρατίας και της παρουσίας των δύο κοινοτήτων).

Καταπολέμηση της αναβάθμισης του ψευδοκράτους και του κατοχικού ηγέτη καθώς και αποτροπή της ενσωμάτωσης των κατεχομένων στην Τουρκία.

Πλήρης αξιοποίηση του ευρωπαϊκού συγκριτικού πλεονεκτήματος της Κυπριακής Δημοκρατίας έναντι της Τουρκίας επί του συνολικού φάσματος των Τούρκο-Ευρωπαϊκών σχέσεων και όχι μόνο επί της ενταξιακής διαπραγμάτευσης της Τουρκίας.

Αναβάθμιση της συνεργασίας Κύπρου – Ελλάδας, μέσω της θεσμοθέτησης Ανώτατου Συμβουλίου Στρατηγικής Συνεργασίας.

Ταχύτατη εμπορική εκμετάλλευση των αποθεμάτων υδρογονανθράκων της Κυπριακής Δημοκρατίας, μέσω σε πρώτη φάση των τερματικών υγροποίησης φυσικού αερίου που βρίσκονται στην Αίγυπτο και την κατασκευή, εφόσον ανευρεθούν νέα κοιτάσματα, του αγωγού East Med προς την Ελλάδα και την Ιταλία.

Αξιοποίηση μέρους των εσόδων από τους Υδρογονάνθρακες για τη δημιουργία ειδικού ταμείου στήριξης των προσφύγων ώστε να μην προσφεύγουν στη ψευδό-επιτροπή περιουσιών των Κατεχομένων.

Τερματισμός της μυστικής διπλωματίας και της διαπραγματευτικής συσκότισης μέσα από τη συνεχή και έγκαιρη ενημέρωση του Εθνικού Συμβουλίου, καθώς επίσης και μέσα από την επέκταση της συζήτησης εντός της Βουλής των Αντιπροσώπων και των αρμοδίων επιτροπών της.

Δομική αναβάθμιση και ουσιαστικός εκσυγχρονισμός των δυνατοτήτων της Εθνικής Φρουράς, ως καθοριστικού παράγοντα αποτροπής της τουρκικής επιθετικότητας και εμβάθυνση της αμυντικής συνεργασίας με την Ελλάδα, στο πλαίσιο της αναβίωσης του Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος.

Αναδιαπραγμάτευση του καθεστώτος των Βρετανικών βάσεων με τελικό στόχο την κατάργηση τους.

Η αποτυχία της στρατηγικής Αναστασιάδη

Η πολιτική των τελευταίων δέκα χρόνων έχει αποτύχει. Όχι μόνο δεν έχει οδηγήσει σε μία λειτουργική και βιώσιμη λύση του Κυπριακού προβλήματος, αλλά, αντιθέτως, έχει οδηγήσει σε αποτυχία και σε αδιέξοδο. Μετά την Πενταμερή Διάσκεψη στο Κρανς Μοντανά της Ελβετίας, παρά το ότι οι διαπραγματεύσεις ναυάγησαν, λόγω της Τούρκικης αδιαλλαξίας, κανένας στη διεθνή κοινότητα δεν επιρρίπτει ευθύνες για αυτή την αποτυχία στην Τουρκία.

Η Τουρκία καθημερινά εισπράττει κριτική και δυσαρέσκεια για μία σειρά από ζητήματα που αφορούν την ίδια και την εξωτερική της πολιτική, αλλά εισπράττει συγχαρητήρια για το Κυπριακό. Δυστυχώς, εισπράττουμε τα αποτελέσματα της πολιτικής του εξευμενισμού, του «καλού κλίματος», «του καλού παιδιού» και της «κοινωνικοποίησης της κατοχής».

Η στρατηγική Αναστασιάδη απέτυχε διότι βασίστηκε σε δύο λαθεμένες εκτιμήσεις:

• Ότι η Τουρκία θέλει λύση και το πρόβλημα είναι οι «μαξιμαλιστές», «εθνικιστές» και «απορριπτικοί» Ελληνοκύπριοι.

• Ότι η μόνη περίπτωση για κοινά αποδεκτή «λύση» περνάει μέσα από παραχωρήσεις και υποχωρήσεις της Ελληνοκυπριακής πλευράς, που θα «πείσουν» την Τουρκία να αλλάξει στάση. Με βάση αυτή, την αποδεδειγμένα πλέον, λανθασμένη στρατηγική, ο κ Αναστασιάδης, αλλά και ο κ. Χριστόφιας:

• Μας οδήγησαν από τη μία υποχώρηση στην άλλη και από τη μία «γενναιόδωρη προσφορά» στην άλλη, σε μία προσπάθεια να «πείσουν» την Τουρκία να ανταποκριθεί θετικά, «να κάνει την κίνηση», ή, να «κάνει την έκπληξη», όπως μας έλεγαν.

• Επανέφεραν το Σχέδιο Ανάν, το οποίο απορρίφθηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία του Κυπριακού Ελληνισμού και σχεδόν όλες τις απαράδεκτες διατάξεις του, χειροτερεύοντας το ακόμα περισσότερο σε πολλά κρίσιμα σημεία. Η επαναφορά του Σχεδίου Ανάν συντελέστηκε χωρίς ποτέ να το ομολογήσουν δημοσίως, φοβούμενοι τη λαϊκή κατακραυγή. Ενήργησαν δηλαδή, κατά κανόνα, σε συνθήκες αδιαφάνειας και μυστικής διπλωματίας, κρατώντας τον Κυπριακό λαό στο σκοτάδι.

• Συστηματικά παρουσίαζαν τόσο τον Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, όσο και τον Μουσταφά Ακιντζί, ως τους «καλύτερους συνομιλητές που είχαμε ποτέ», αλλά και την ίδια την Τουρκία «ως ένα αξιόπιστο διαπραγματευτή με ειλικρινείς προθέσεις σε ότι αφορά την επίλυση του Κυπριακού» και δήθεν «έτοιμη να προβεί σε παραχωρήσεις». Και ταυτόχρονα, χαρακτήριζαν συστηματικά όσους διαφωνούσαν μαζί τους ως «απορριπτικούς», διχάζοντας το λαό με το απαράδεκτο μύθευμα ότι «είναι οι Ελληνοκύπριοι που δεν θέλουν λύση».

• Επέτρεψαν ή ενεθάρρυναν τη διεθνή αναβάθμιση του ψευδοκράτους και του κατοχικού ηγέτη, ενισχύοντας την προοπτική υλοποίησης του «Σχεδίου Β» της Τουρκίας για αναγνώριση του ψευδοκράτους. Ειδικά ο κ. Αναστασιάδης, παρακολουθεί παθητικά ή και ενθαρρύνει τις συνεχείς επισκέψεις διπλωματών και ξένων αξιωματούχων στα κατεχόμενα, ενώ ανέχεται τις συχνές περιοδείες του κ. Ακιντζί στις Βρυξέλες.

• Επέτρεψαν ή ενεθάρρυναν την αδιατάρακτη πορεία των σχέσεων Τουρκίας – Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη διάρκεια της προεδρίας του, ο κ. Αναστασιάδης συναίνεσε στο άνοιγμα τριών ακόμη ενταξιακών κεφαλαίων, ενώ, το 2016 συμφώνησε με δήλωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου η οποία καλωσόριζε την διαδικασία αναβάθμισης της τελωνειακής ένωσης Τουρκίας-Ευρωπαϊκής Ένωσης.

• Αδιαφόρησαν για την Άμυνα και εγκατέλειψαν την Εθνική Φρουρά. Ο κ.

Αναστασιάδης άφησε τη δυσαναλογία ισχύος ΕΦ-κατοχικών δυνάμεων να

ξεφύγει πέραν από κάθε έλεγχο. Τα τελευταία δέκα χρόνια, οι κύριοι Αναστασιάδης και Χριστόφιας έδωσαν τα πάντα, ή σχεδόν τα πάντα, στις διαπραγματεύσεις, όμως το αποτέλεσμα ήταν μία παταγώδης αποτυχία.

Δεν κατάλαβαν, ή δεν ήθελαν να καταλάβουν, πως ήταν οι ίδιες οι υποχωρήσεις τους που ενεθάρρυναν την Τουρκική αδιαλλαξία. Ως αποτέλεσμα, βρισκόμαστε σήμερα σε πολύ χειρότερη θέση από εκεί που βρισκόμασταν πριν από δέκα χρόνια.

Ασφάλεια και σιγουριά για όλους τους πολίτες

Πλήρης και μόνιμη κατάργηση οποιουδήποτε επεμβατικού ή εγγυητικού δικαιώματος τρίτης χώρας που θα αφορά είτε το σύνολο είτε τμήμα της Κυπριακής επικράτειας.

Τα επεμβατικά και εγγυητικά δικαιώματα πρέπει να καταργηθούν πριν από την παραπομπή της Συμφωνίας λύσης σε δημοψήφισμα. Το ίδιο πρέπει να ισχύσει και με τη Συνθήκη Συμμαχίας του 1960.

Πλήρης αποχώρηση του συνόλου των κατοχικών στρατιωτικών δυνάμεων από το νησί πριν την έναρξη εφαρμογής της λύσης.

Κατά την εφαρμογή της λύσης στο έδαφος της Κ.Δ. πρέπει να βρίσκονται μόνο οι κοινές Κυπριακές Ένοπλες Δυνάμεις, οι οποίες θα συνεπικουρούνται στο έργο τους από μια κατά το μέγιστον ισάριθμη δύναμη επιτήρησης/επιβολής της Συμφωνίας υπό την αιγίδα του ΟΗΕ ή εναλλακτικά του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, χωρίς τη συμμετοχή στρατιωτικών δυνάμεων από τις τέως Εγγυήτριες Δυνάμεις.

Η εφαρμογή της Συμφωνίας σε ότι αφορά την πλήρη αποχώρηση των ξένων στρατευμάτων προϋποθέτει τη σύσταση Κοινής Στρατιωτικής Επιτροπής (ΚΣΕΠ) από την Ελλάδα, την Τουρκία και την Κυπριακή Δημοκρατία, της οποίας θα προεδρεύει ο ΟΑΣΕ (Οργανισμός για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη) και στην οποία θα συμμετάσχουν ανώτεροι αξιωματικοί από την UNFICYP, την EU Military Committee του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, την Τουρκία, την Ελλάδα και την Εθνική Φρουρά.

Έργο της ΚΣΕΠ θα είναι η διαπίστωση και καταγραφή (εντός εύλογου χρονικού διαστήματος) του συνόλου του ενεργού στρατιωτικού προσωπικού, των εφέδρων, καθώς και του αριθμού και των τύπων του οπλισμού που διαθέτουν οι Ελληνικές δυνάμεις, η Εθνική Φρουρά, καθώς και οι Τουρκικές και Τ/Κ στρατιωτικές δυνάμεις. Ο κατάλογος των ανωτέρω στρατιωτικών δυνάμεων, θα παραδοθεί από την ΚΣΕΠ στα τρία άμεσα ενδιαφερόμενα μέρη και θα διαβιβασθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Συμβούλιο Ασφαλείας του Ο.Η.Ε., προκειμένου η Τουρκία, η Ελλάδα και η Κυπριακή Δημοκρατία να μπορούν να διαπραγματευθούν επί αντικειμενικών και αντικειμενικά επαληθεύσιμων δεδομένων το χρονοδιάγραμμα απόσυρσης των δυνάμεων και του οπλισμού τους.

Το χρονοδιάγραμμα αποχώρησης των ξένων στρατευμάτων και του οπλισμού τους, όπως και η διαδικασία επαλήθευσης της αποχώρησης, θα πρέπει να έχουν συμφωνηθεί πριν τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος και να αποτελέσουν ειδικό παράρτημα της Συμφωνίας λύσης. Σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί δυνατόν, δεν θα διεξαχθεί το δημοψήφισμα.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας το έργο της ΚΣΕΠ θα είναι η παρακολούθηση, ο έλεγχος και η επαλήθευση της πλήρους αποχώρησης των ξένων στρατιωτικών δυνάμεων και του οπλισμού τους σύμφωνα με το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα.

Το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα αποχώρησης πρέπει να προνοεί την έναρξη αποχώρησης των ξένων στρατευμάτων πριν το δημοψήφισμα. Η δε διαδικασία αποχώρησης πρέπει να ολοκληρωθεί πριν από την ημέρα εφαρμογής της λύσης. Στο σχέδιο λύσης θα πρέπει να καταγράφεται σαφώς ότι στο διάστημα που θα μεσολαβεί μεταξύ του δημοψηφίσματος και της εφαρμογής της λύσης, κατά το οποίο θα πρέπει να υλοποιηθεί η αποχώρηση των στρατευμάτων, θα εξακολουθήσει να βρίσκεται σε ισχύ το σημερινό καθεστώς.

Για αυτό ακριβώς πρέπει να καταγράφεται με σαφήνεια ότι η Κυπριακή Δημοκρατία θα συνεχίσει να υφίσταται μετά τη λύση. Το περιεχόμενο της συμφωνίας που θα παραχωρεί εξουσίες στους Τ/Κ δεν θα εφαρμοσθεί έως ότου η Τουρκία τηρήσει τις κατωτέρω υποχρεώσεις της σε σχέση με τη ασφάλεια (ο κατάλογος δεν είναι εξαντλητικός):

α. Tην ολοκλήρωση της απόσυρσης των στρατιωτικών της δυνάμεων και του οπλισμού της από την Κύπρο.

β. Tην αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπως υποχρεούται να κάνει με βάση τις υποχρεώσεις της έναντι της Ε.Ε.

γ. Tην υπογραφή και κύρωση από την Τουρκική Εθνοσυνέλευση της συμφωνίας οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ Τουρκίας και Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία θα έχει εγκριθεί ως παράρτημα της Συμφωνίας λύσης.

Ψηφίσματα υποστήριξης για την εφαρμογή της Συμφωνίας λύσης από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το Ευρωκοινοβούλιο ή το Συμβούλιο Ασφαλείας (Σ.Α.) του Ο.Η.Ε. μπορούν να λειτουργήσουν ενισχυτικά, δεν μπορούν όμως να υποκαταστήσουν ούτε τη Συμφωνία, ούτε τη συνέχιση της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Η εγγύηση για την εφαρμογή της Συμφωνίας πρέπει να βρίσκεται εντός της ίδιας της συμφωνίας ως ειδικό παράρτημα, που θα εγκριθεί στο δημοψήφισμα.

Εάν μετά την παρέλευση εύλογα σύντομου χρονικού διαστήματος οι υποχρεώσεις της Τουρκίας δεν θα έχουν εκπληρωθεί κατά τρόπο που να ικανοποιεί την Κυπριακή Δημοκρατία, το σχέδιο λύσης δεν θα εφαρμοσθεί.Η Διαπραγματευτική τακτική στο Κυπριακό

Βασικό στοιχείο της Νέας Στρατηγικής, είναι η υιοθέτηση διεκδικητικής τακτικής, η απαλλαγή από ηττοπαθείς προσεγγίσεις και φοβικά σύνδρομα, η αξιοποίηση της βούλησης των Ελληνοκυπρίων ως διαπραγματευτικής ασπίδας και η ακύρωση του μυθεύματος ότι «για τη μη λύση ευθύνονται οι Ελληνοκύπριοι».

Βασικά συστατικά της διεκδικητικής τακτικής αποτελούν:

Απόσυρση των επικίνδυνων υποχωρήσεων και απόρριψη των απαράδεκτων συγκλίσεων Αναστασιάδη και Χριστόφια. Παραδείγματα τέτοιων απαράδεκτων συγκλίσεων και επικίνδυνων υποχωρήσεων (σε τυχαία σειρά και μη εξαντλητική παράθεση):

• Η παραμονή όλων των εποίκων, μέσω πολιτογραφήσεων και αδειών εργασίας.

• Η παραχώρηση των 4 ελευθεριών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα 80 εκατομμύρια Τούρκων υπηκόων εντός της Κυπριακής Δημοκρατίας.

• Η εκ περιτροπής προεδρία.

• Η αριθμητική ισότητα σε πολλούς θεσμούς.

• Η διπλή κυριαρχία, όπως ορίζεται στο Κοινό Ανακοινωθέν της 11ης Φεβρουαρίου 2014.

• Το κατάλοιπο εξουσίας στις πολιτείες.

• Οι περιορισμοί που στερούν την ελεύθερη διακίνηση, απόκτηση περιουσίας και εγκατάσταση.

• Η παραχώρηση των περιουσιών των προσφύγων στους παράνομους χρήστες.

• Η παραχώρηση των 5/6 των αναπτυξιακών δαπανών του προϋπολογισμού στους Τουρκοκύπριους.

Αποδέσμευση από το επικίνδυνο και επιβλαβές πλαίσιο της Πενταμερούς Διάσκεψης, που ακολουθήθηκε στη Γενεύη και το Κράνς Μοντανά το 2017. Οποιαδήποτε διεθνής διάσκεψη για αυτά τα ζητήματα, θα πρέπει να γίνει με την ουσιαστική εμπλοκή των μονίμων μελών του Συμβουλίου Ασφαλείας του Ο.Η.Ε. και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν είναι δυνατόν να συζητούνται ζωτικής σημασίας διεθνείς συμφωνίες που αφορούν την Κυπριακή Δημοκρατία όπως οι συμφωνίες Εγγυήσεως και Συμμαχίας, χωρίς την παρουσία της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Πρόταξη των υποχρεώσεων της Τουρκίας όπως αυτές πηγάζουν από συμφωνίες ή από ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών, όπως για παράδειγμα το θέμα της Αμμοχώστου, καθώς και πρόταξη των κεφαλαίων του Εδαφικού και της Ασφάλειας καθώς αυτά έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για την Ελληνοκυπριακή πλευρά, αλλά και ολόκληρο τον Κυπριακό λαό, σε αντίθεση με το τι γινόταν τα τελευταία δέκα χρόνια στη διάρκεια των οποίων είχε δοθεί υπερβολική έμφαση στα κεφάλαια της εσωτερικής διακυβέρνησης. «Πάγωμα» της όποιας διαπραγματευτικής διαδικασίας σε περίπτωση σοβαρών προκλήσεων στην κυπριακή ΑΟΖ.

Θεσμικός εκσυγχρονισμός των μηχανισμών λήψης αποφάσεων και συγκρότηση Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας

Συγκρότηση Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας (ΣΕΑ) παρά τω Προέδρω της Δημοκρατίας, το οποίο θα συντονίζει και εναρμονίζει τις λειτουργίες των υπουργείων Εξωτερικών, Αμύνης, Ενέργειας/Εμπορίου και Εσωτερικών με τις στρατηγικές προτεραιότητες του Προέδρου της Δημοκρατίας. Στο ΣΕΑ θα συμμετέχουν ως μόνιμα μέλη οι επικεφαλής των προαναφερθέντων υπουργείων, και κατά περίπτωση και άλλοι υπουργοί και αξιωματούχοι, όπως ο Υπουργός Οικονομικών, ο Αρχηγός της Εθνικής Φρουράς, ο Προϊστάμενος της ΚΥΠ και ο Αρχηγός της Αστυνομίας.

• Αποστολή του ΣΕΑ θα είναι να επεξεργάζεται τη Στρατηγική Εθνικής Ασφαλείας και να στηρίξει σε επιστημονικό επίπεδο ανάλυσης / πρόβλεψης τις στρατηγικές προτεραιότητες του Προέδρου της Δημοκρατίας. Το ΣΕΑ θα υπηρετείται από μια Γενική Διεύθυνση, στην οποία θα ενσωματωθούν το υφιστάμενο Γεωστρατηγικό Συμβούλιο και το υφιστάμενο Συμβούλιο Ενεργειακής Στρατηγικής, που θα αναδιοργανωθούν και αναβαθμιστούν εκ βάθρων.

• Επιπρόσθετα θα συγκροτηθεί υπό την ανωτέρω Γενική Διεύθυνση και ολιγομελές Συμβούλιο Αμυντικής Πολιτικής & Πολιτικής Ασφάλειας που έως σήμερα δεν υφίσταται. Αυτά τα τρία συμβούλια θα συγκροτήσουν το Κέντρο Στρατηγικής Ανάλυσης και Τεκμηρίωσης του ΣΕΑ. Το κέντρο θα στελεχωθεί από ειδικούς επιστήμονες υψηλής εξειδίκευσης με τη συμμετοχή και πεπειραμένων κρατικών λειτουργών.

Αναβάθμιση του Γραφείου του Διαπραγματευτή μέσω της σύστασης κοινών κλιμακίων τεκμηρίωσης και επιστημονικής υποστήριξης των επικεφαλής διαπραγματευτών ανά κεφάλαιο διαπραγμάτευσης.

Ενίσχυση του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εξωτερικών.

Συγκρότηση Διπλωματικής Ακαδημίας στο Υπουργείο Εξωτερικών για τη δια βίου εκπαίδευση των διπλωματών, σε συνεργασία με αντίστοιχους φορείς σε άλλη κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πανεπιστήμια.

Συγκρότηση Κέντρου Ανάλυσης και Σχεδιασμού (ΚΑΣ) του Υπουργείου Εξωτερικών με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων και τη συνδρομή πανεπιστημιακών στα πρότυπα ανάλογων κέντρων που λειτουργούν εδώ και δεκαετίες σε άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αναδιάρθρωση και ενίσχυση του Διπλωματικού Σώματος, έτσι ώστε να καλυφθούν τα τεράστια κενά, αφού οι μισές πρεσβείες στελεχώνονται από έναν και μόνο διπλωμάτη, ενώ παράλληλα υπάρχουν δεκάδες κενές οργανικές θέσεις στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου.

Ερωτήσεις:

Σε ερώτηση για μη αναφορά σε Διζωνική , ο κ. Παπαδόπουλος είπε πως η επίκληση ονόματος δεν καθορίζει το περιεχόμενο. Η τακτική να επεκταθεί σε διεθνές επίπεδο – η τακτική δεν περιορίζεται στις διαπραγματεύσεις, ανέφερε. Να επικεντρωθούμε αλλού για να πετύχουμε στις διαπραγματεύσεις, τόνισε.

Σε καμία περίπτωση δεν θα υποχωρήσουμε από τις αρχές μας για αυτή τη νέα στρατηγική. Εάν εκλεγούμε θεωρώ ότι δεσμευόμαστε από αυτή τη στρατηγική.

Εξάλλου, απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων, ανέφερε μεταξύ άλλων: Έχουμε αδιέξοδο και η Τουρκία εισπράττει και συγχαρητήρια. Διερωτώμαι πώς μπρούμξε να μιλάμε για επιτυχίες. Για το θέμα ασφάλειας και εγγυήσεων η Ελλάδα παραμένει σε θέση αρχής. Δεν ήταν αυτή η θέση του ΠτΔ. Στον Κραν Μοντάνα ο ΠτΔ αναγκάστηκε να ακολουθήσει τη γραμμή Κοτζιά με την οποία εμείς συμφωνούμε. Έχουμε επαφές με την τ/κ κοινότητα, όπως όλα τα κόμματα, ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος απαντώντας σε ερώτηση.

Να βοηθήσουμε στην απεξάρτηση της τ/κ κοινότητας από την Τουρκία. Βασικός στόχος μας, όλοι να απεγκλωβιστούμε από την επιρροή της Τουρκίας πάνω στο νησί, είπε ο υποψήφιος για την προεδρία, ενώ πρόσθεσε πως οι Τ/κ πρέπει να αποφασίσουν τι πραγματικά θέλουν. Το Κυπριακό, υπογράμμισε, δεν είναι προτεραιότητα για την Τουρκία.

Δεν πρέπει να στέλλουμε μηνύματα ότι είμαστε ξέφραγο αμπέλι. Η Άμυνά μας έχει παραμεληθεί. Είναι ανεπαρκής για μια υπό κατοχή χώρα. Θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό τον τομέα. Σε σχέση με τις σχέσεις Τουρκίας – ΕΕ, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε πως η ΕΕ δεν είναι ένα πράγμα, υπάρχουν χώρες που διαφωνούν μαζί μας και άλλες που συμφωνούν. Τα αξιοποιήσουμε το συγκεκριμένο κλίμα για να έχουμε οφέλη. Να αναλύσουμε σωστά το πλέγμα συμφερόντων που υπάρχει στην ΕΕ.

Πηγή: philenews